هدف پژوهش حاضر، بررسی کیفیت خدمات بر میزان رضایتمندی مشتریان باشگاه های ایروبیک زنان شهر تبریز بود. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی و جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاه های ایروبیک زنان شهر تبریز بود. نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 384 نفر و بصورت تصادفی خوشه ای تعیین شد. براساس اهداف تحقیق از دو پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات مدل سرکوال پاراسورامان (1988) و پرسشنامه ی استاندارد رضایتمندی مشتری ایرکان (2012) استفاده شد و برای آزمون فرضیه ها از آزمون های اسپیرمن، رگرسیون خطی ساده و چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کیفیت خدمات با رضایتمندی مشتریان رابطه ی مثبت و معنی داری وجود داشت. رگرسیونی نیز نشان داد کیفیت خدمات بر میزان رضایتمندی مشتریان تاثیر مثبت و معنی داری دارد. نتایج رگرسیون خطی چندگانه نیز نشان داد که تغییرات متغیر رضایتمندی مشتریان به اندازه 7/69 درصد از مولفه های تاثیر پذیرفته است. نتایج جدول ضرایب نیز نشان می دهد که فقط سه مولفه فیزیکی، قابلیت اعتماد و همدلی در سطح 05/0 ≥ Pمعنی دار هستند و بیشترین تاثیر مربوط به مولفه فیزیکی با مقدار بتای 518/0 می باشد.
کلید واژگان :کیفیت خدمات، رضایتمندی، باشگاه های ایروبیک
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148957762640467
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و قهرمانی
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید چمران اهواز
- تاریخ ثبت : 1395/12/25 15:03:46
- ثبت کننده : محبوب شیخعلی زاده
- تعداد بازدید : 235
- تعداد فروش : 0