چکیده :

هدف پژوهش حاضر، بررسی کیفیت خدمات بر میزان رضایتمندی مشتریان باشگاه های ایروبیک زنان شهر تبریز بود. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی و جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاه های ایروبیک زنان شهر تبریز بود. نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 384 نفر و بصورت تصادفی خوشه ای تعیین شد. براساس اهداف تحقیق از دو پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات مدل سرکوال پاراسورامان (1988) و پرسشنامه ی استاندارد رضایتمندی مشتری ایرکان (2012) استفاده شد و برای آزمون فرضیه ها از آزمون های اسپیرمن، رگرسیون خطی ساده و چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کیفیت خدمات با رضایتمندی مشتریان رابطه ی مثبت و معنی داری وجود داشت. رگرسیونی نیز نشان داد کیفیت خدمات بر میزان رضایتمندی مشتریان تاثیر مثبت و معنی داری دارد. نتایج رگرسیون خطی چندگانه نیز نشان داد که تغییرات متغیر رضایتمندی مشتریان به اندازه 7/69 درصد از مولفه های تاثیر پذیرفته است. نتایج جدول ضرایب نیز نشان می دهد که فقط سه مولفه فیزیکی، قابلیت اعتماد و همدلی در سطح 05/0 ≥ Pمعنی دار هستند و بیشترین تاثیر مربوط به مولفه فیزیکی با مقدار بتای 518/0 می باشد.

کلید واژگان :

کیفیت خدمات، رضایتمندی، باشگاه های ایروبیک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک