هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر تصویر برند بر وفاداری به برند در محصولات ورزشی شرکت های نایک و آدیداس از دیدگاه مشتریان ورزشی شهر اردبیل بود. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری کلیه مصرف کنندگان کالاهای ورزشی نایک و آدیداس شهر اردبیل بود. نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 217 نفر تعیین شد. 199 نفر از مصرف کنندگان کالاهای ورزشی نایک و آدیداس شهر اردبیل، بصورت داوطلبانه پرسشنامه های استاندارد 23 گویه ای تصویر برند واهی و پسوان(2006) و پرسشنامه 25 گویه ای وفاداری به برند پاویلس، اد کرکین و ون دن برینک (2006) را تکمیل نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش رگرسیون خطی ساده و چندگانه استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد تصویر برند بر وفاداری به برند تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین نتایج نشان داد که متغیر وفاداری به برند به اندازه 38 درصد از تغییرات مولفه های تصویر برند تاثیر پذیرفته است(01/0p˂).
کلید واژگان :تصویر برند، وفاداری به برند، مشتریان ورزشی، نایک، آدیداس
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148957928997233
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهرمین کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
- برگزار کنندگان : دانشگاه جامع علمی - کاربردی و شرکت پژوهشی صنعتی طرود شمال
- تاریخ ثبت : 1395/12/25 15:31:29
- ثبت کننده : محبوب شیخعلی زاده
- تعداد بازدید : 212
- تعداد فروش : 0