چکیده :

یادگیری به خاطر نفس یادگیری نیست بلکه برای موفقیت و توسعه سازمان است. درصورت عدم یادگیری، سازمان هزینه های سنگین ندانستن یا دوباره کاری و عدم کارآیی و به هدردادن منابع و مهارتها را متحمل شده و شاهد از دست دادن اعتماد به نفس در افراد و کاهش درآمد به دلیل عدم نوآوری خواهد بود. اما در صورت یادگیری و تعهد مستمر به آن، سود سازمان افزایش یافته و افراد به جای نیروی کار تبدیل به سرمایه های سازمان می شوند. برای این منظور جامعه ی آماری، شرکت های فعال در شهرک صنعتی شهرستان سنندج می باشد که تعداد آنها 298 شرکت فعال می باشد. از این تعداد بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 168 شرکت صنعتی فعال مشخص شده است. ابزار جمع آوری داده پرسشنامه می باشد. پرسشنامه يادگيري سازماني گومژ و همكاران (2005) شامل 12 سؤال كه مؤلّفه هاي تعهد به یادگیری ، تفکر سيستمي و اشتراک دانش را مورد سنجش قرار مي دهد. و مولفه چشم انداز مشترک بوسیله پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه (2001) سنجیده می شود. و پرسشنامه دوم برای سنجش استراتژی های فروش پرسشنامه محقق ساخته 12سؤالی می باشد. پس از جمع آوری پرسشنامه های تکمیل شده، داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار spss، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و به منظور بررسی رابطه بین متغیرهای مورد نظر از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد . نتایج بدست آمده نشان می دهد که بین یادگیری سازمانی و استراتژی های فروش به طور کلی رابطه مثبت و معنا دار وجود دارد.

کلید واژگان :

یادگیری سازمانی، استراتژی فروش، شرکت صنعتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک