زمان با ارزشترین منبعی است که در اختیار انسان هاست، زیر منابع دیگر به شرط وجود زمان ارزش پیدا می کنند. از جمله واقعیت هایی که مطرح است این است که زمان را نمیتوان پس انداز و ذخیره کرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیلی بر نقش کارآفرینی سازمانی بر مولفههای مدیریت زمان انجام گرفته است. با توجه به ماهیت و هدف، این تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان کارشناسی مرکز آموزشی علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان مازندران در سال تحصیلی 96- 95، تعداد 281 نفر می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری کوکران متناسب با جامعه آماری، تعداد 162 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. از پرسش نامه استاندارد کارآفرینی مارک هیل(1990) و پرسشنامه محقق ساخته مدیریت زمان برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ به ترتیب 0.82 و 0.69 مورد سنجش و تایید قرار گرفت، تحلیل داده ها به وسیله آزمون تی با استفاده از نرم افزار spss صورت گرفته است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که کارآفرینی بر مدیریت زمان اثرگذار می باشد، هم چنین نتایج پزوهش نشان داد که کارآفرینی بر مولفههای مدیریت زمان نیز اثرگذار است.
کلید واژگان :کارآفرینی، مدیریت زمان، دانشجویان، مرکز علمی کاربردی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6149830283815551
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : ششمین کنفراس ملی علوم مدیریت نوین
- برگزار کنندگان : انجمن علمی و حرفه ای مدیران و حسابداران گلستان
- تاریخ ثبت : 1396/04/03 15:43:58
- ثبت کننده : سیدمهدی احمدی بالادهی
- تعداد بازدید : 259
- تعداد فروش : 0