چکیده :

به عنوان رهیافتی مشارکتی براي ترویج و توسعه کشاورزي می باشد. این تحقق به (FFS) هدف از تحقیق حاضر معرفی رهیافت مدرسه مزرعه کشاورز لحاظ اجرا از نوع تحقیقات مروري می باشد. به منظور گردآوري اطلاعات از سرچ هاي اینترنتی و منابع کتابخانه اي استفاده گردید. نتایج حاصل از مطالعه نشان می دهد که مدرسه مزرعه کشاورز یک پارادایم جدید در ترویج کشاورزي می باشد و کمک می کند تا کشاورزان در تمام مراحل نوآوري، مشارکت کامل و پایدار داشته و به یک متخصص در مزرعه خود تبدیل شوند. از طریق این رهیافت ، کشاورزان نه تنها استراتژي کشت خود را تغییر می دهند، بلکه این توانایی را نیز می یابند که دلایل پذیرش شیوه هاي جدید را نیز براي دیگران توضیح دهند. به عبارت دیگر، در این روش آموزشی کشاورزان به کارشناسانی با اعتماد به نفس تبدیل می شوند و این امکان به وجود می آید که دانش بدست آمده از طریق مدرسه مزرعه کشاورز به طور سریعتري به کشاورزان دیگر انتقال یابد و در نتیجه می توان شاهد توسعه و ترویج کشاورزي باشیم.

کلید واژگان :

رهیافت مدرسه مزرعه کشاورز، مشارکت، توسعه کشاورزي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک