چکیده :

هدف: با توجه به اهمیت سازمان یادگیرنده و آمادگی هر سازمان برای تغییر، هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و آمادگی برای تغییر با توجه به ویژگیهای سازمان یادگیرنده در کتابخانه و موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم( ع) است. نفر از کتابداران و کارکنان سازمان مزبور است که به روش سرشماری 11 روش: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل انتخاب شدند. به منظور جمعآوری دادههای پژوهش از پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده واتکینز و مارسیک و همچنین پرسشنامه تغییر دانهام و همکاران استفاده شد. برای آزمون فرضیهها از آزمون ضریب همبستگی اسپرمن-کندال استفاده گردید . یافتهها: یافتهها حاکی از آن است که ابعاد مختلف یادگیری سازمانی در کتابخانه و موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در وضعیت پایینتر از حد متوسط و میزان آمادگی کتابداران برای تغییر در حد متوسط قرار دارد و میان یادگیری سازمانی و آمادگی برای تغییر کتابداران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج: نتایج پژوهش نشان داد میان هر یک از ابعاد یادگیری سازمانی از قبیل یادگیری مداوم ، تحقیق، جستجو و گفت و شنود، یادگیری تیمی، سیستمهای ادغام شده، توانمندسازی، پیوند با سیستم و رهبری راهبردی رابطه تحقیق، جستجو و گفت و شنود، سیستمهای ادغام ، مثبت و معناداری وجود دارد. هر یک از ابعاد یادگیری مداوم شده و پیوند با سیستم یادگیری سازمانی بالاتر از حد مطلوب، یادگیری تیمی و توانمندسازی در سطح متوسط و رهبری راهبردی در پایینتر از سطح مطلوب قرار دارد.

کلید واژگان :

یادگیری سازمانی، مدیریت تغییر، کتابخانه و موزه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک