چکیده :

هدف اصلی این پژوهش ایجاد علاقه و انگیزه ی دانش آموزان پایه سوم انسانی رشته انسانی به خواندن و یادگیری درس ریاضی و انجام فعالیتهای عملکردی آن میباشد. این پژوهش از نوع اقدام پژوهی می باشد که به صورت میدانی انجام شد. مسأله ی مورد نظر، ورای بی علاقه گی، بی توجهی، غیرفعال بودن و یا ضعف این دانش آموزان است، مساله ترس و کنارگذاشتن یا بعضاً انتخاب رشته انسانی به عنوان راهی برای فرار از ریاضی میباشد که پیامدی جز نامطلوب بودن نتایج در آزمونهای کتبی، چهار گزینه ای و کنکور ندارد. بر این اساس، از منابع گوناگون و بررسی کارنامه ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون ورودی برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه حل و انتخاب آنها پرداخته شد. پس از اجرای راه حل های مناسب، پژوهشگر موفق گردید تا تقریبا همه ی دانش آموزان را علاقمند به یادگیری مفاهیم ریاضی کند به طوری که آنها خود متقاضی حجم بیشتری از کار ریاضی شدند. نتیجه این که ایجاد رابطه صمیمانه و حس خودباوری، استفاده ازروش تدریس متناسب، توجه به تفاوتهای فردی، نیازها و علایق آنان و تشویق مناسب، پرورش دقت و توجه فراگیران، در افزایش میزان علاقمندی آنان به درس ریاضی و موفقیت در آن بسیار مؤثر بوده است.

کلید واژگان :

درس ریاضی، خودباوری، فعالیت¬های عملکردی، انگیزه، ارزش یابی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک