در محیط رقابتی کنونی، اطلاعات مالی در اکثر سازمان¬ها به¬عنوان تأثیرگذارترین عوامل بر تصمیمات مدیران شناخته می-شوند. در این رابطه، ضعف آموزش حسابداری و نظام اطلاعاتی سازمان، معمولاً نُقصان نظام اطلاعاتی حسابداری را نیز در بطن خود دارد. هدف اصلی پژوهش حاضر، ارزیابی ديدگاه¬ها و سطح انتظارات فعالان حرفه¬ای و مدیران ارشد مالی در خصوص کاربرد عملی آموزه¬های دانشگاهی دروس اصلی رشته حسابداری می¬باشد. در جهت تحقق اين هدف، دروس اصلی و كليدي رشته حسابداري در شاخه¬هاي مختلف ازجمله حسابداري مالياتي، حسابداري صنعتي، حسابداري بودجه، حسابداري مالي، سيستم¬هاي اطلاعاتي حسابداري، و حسابرسی مبناي بررسي قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت در رابطه با آموزش هريك، بر اساس نظرات 84 تن از فعالان حرفه¬ای و مدیران ارشد مالی شاغل در ادارات کل دولتی، سازمان¬ها، و مؤسسات حسابرسی در استان¬های تهران و گیلان بيان گرديده است. تجزيه¬و¬تحليل نهایی داده¬ها در پژوهش حاضر نیز با استفاده از نسخه 20 نرم¬افزار SPSS صورت پذيرفته است. يافته¬هاي بدست آمده نشان می¬دهند كه تنها دروس آموزشیِ حسابداري مالی تا حدودی در راستاي ديدگاه¬ها و انتظارات فعالان حرفه¬ای به¬منظور تطبیق آموزه¬های دانشگاهی با کاربرد عملی در محیط¬های کاری قرار داشته و ساير دروس با نقاط ضعفي در اين مسير روبرو هستند که بخش عظیمی از آن به مواردی همچون نحوه نامناسب تدریس دروس، ضعف محتوایی دروس در زمینه انتقال مفاهیم نظری به عمل، عدم برگزاري كارگاه¬هاي آموزش عملي در خصوص هريك از دروس و در نهایت ناکافی بودن تعداد واحدهای برخی از این دروس در مقاطع تحصیلی مختلف می¬باشد.
کلید واژگان :آموزش حسابداری، حسابداری محیط کار، فعالان حرفه ای و مدیران ارشد مالی، دروس دانشگاهي رشته حسابداري، سیستمهای اطلاعاتی حسابداری
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک