چکیده :

هدف از پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزشهای پیش دبستانی بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر پایه اول ابتدایی شهرستان دلفان در سال تحصیلی 95-94 می باشد . تحقیق حاضر ، بر اساس ماهیت و روش و روش یک تحقیق پیمایشی و از نظر هدف یک تحقیق کاربردی است . جامعه پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دختر و پسر پایه اول ابتدایی شهرستان دلفان در سال تحصیلی 95-94 است. که تعداد آن ها 480 نفر می¬باشد با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی ساده، 240 نفر از معلمان آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند . در این پژوهش روش گردآوری میدانی و کتابخانه ای می باشد.. یافته های پژوهش نشان می دهد که ضریب همبستگی پیرسون برای رابطه بین آموزشهای پیش دبستانی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر پایه اول ابتدایی شهرستان دلفان 395/0 برآورد گردیده است. با توجه به ملاک ها، می توان گفت که بین آموزشهای پیش دبستانی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر پایه اول ابتدایی شهرستان دلفان رابطه همبستگی متوسطی وجود دارد که با توجه به سطح معناداری که برابر 001/0 برآورد گردیده است، این میزان همبستگی در سطح اطمینان 99/0 از لحاظ آماری معنادار قلمداد می گردد.

کلید واژگان :

پیش دبستانی ، مهارتهای اجتماعی، دانش آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک