چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي خودتنظيمي بر سازگاري تحصيلي دانشآموزان دوره متوسطه بود. طرح پژوهش نيمه آزمايشي و از نوع طرح پيشآزمون- پس آزمون با گروه كنترل بود. جامعه آماري كليه دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهر ايلخچي در سال 1395 بودند كه از اين جامعه تعداد 60 دانشآموز انتخاب شده و به صورت تصادفي در 2 گروه ) 30 آزمايش( و ) 30 كنترل( با - تحصيلي 96 استفاده از روش نمونهگيري خوشهاي انتخاب شده و جايگزين شدند. براي جمعآوري دادهها از پرسشنامه سازگاري تحصيلي سينگ و سينها استفاده شد. تجزيه و تحليل داده با تحليل كواريانس انجام گرفت. نتايج پژوهش نشان داد كه آموزش راهبردهاي خودتنظيمي بر سازگاري تحصيلي دانشآموزان تأثير دارد. در واقع آموزش راهبردهاي خودتنظيمي باعث افزايش سازگاري تحصيلي در دانشآموزان ميشود. بنابراين توجه به نقش راهبردهاي خودتنظيمي ميتواند نقش مهمي در سازگاري تحصيلي داشته باشد.

کلید واژگان :

راهبردهاي خودتنظيمي، سازگاري تحصيلي، دانشآموزان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک