چکیده این پژوهش با هدف بررسی چگونگی وضعیت انگیزشی تحصیلی و علم آموزی دانشجویان و مقایسه آن در رشته های مختلف به اجرا در آمده ا ست. نمونه مورد مطالعه شامل 3093 نفر دان شجویان دان شگاه شیراز بودند که اردیبه شت 5301 پر سشنامه تحقیق را که از طریق سایت آموزشی دانشگاه فرستاده شده بود تکمیل کردند. ابزاز سنجش برگردان فارسی پرسشنامه انگیزش )6992 )بود که بوسییله گلین، بریکمن، آرمسیترانو و تعصی شییرازی 5 علم گلین و کوباال 6 )6955 )مورد بازبینی قرار گرفته اسییت و 1 پاره مقیاس انگیزش درونی، خود تعیینی، خودکارآمدی، انگیزش شیییلی، و انگیزش نمره را در بر میگیرد. دادهها با استفاده از شیوه های آمار توصیفی و نیز آزمون های t و F( تحلیل واریانس( و محاسبه ضری همبستگی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که وضعیت انگیزش علم آموزی و تحصیل دانشجویان در یک مقیاس 1 درجهای لبکرت معادل 22/3 و در حد بالاتر از متوسط است. در میان پارهمقیاسهای انگیزش، انگیزش خودکارآمدی و انگیزش نمره در سطح پایین تری بودند. نتایج تحلیل واریانس نشییان داد تفاوت معناداری بین انگیزش دانشییجویان رشییته های مختلف در همه ابعاد انگیزشییی وجود دارد. آزمونهای تعقیبی نیز در بی شتر موارد نمره انگیزش دان شجویان ر شته های ک شاورزی، علوم و مهند سی را ن سبت به بعضی رشته های دیگر بطور معناداری پایینتر نشان داد. همچنین معدل درسی نمونه مورد مطالعه معادل 21/51 با انحراف معیار 6/6 بود و این متییر بوسیله متییرهای سن، مقطع تحصیلی و برخی متییرهای انگیزشی پیشبینی میشود. نتایج به تفکیک مقاطع تحصیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بحث شده است.
کلید واژگان :انگیزش تحصیلی، معدل، دانشجو، مقاطع تحصیلی، ابعاد انگیزشی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک