چکیده :

در دهه اخیر، نحوه تأمین مواد اولیه و انتخاب تأمینکنندگان در زنجیره تأمین، چالشی برای بیشتر سازمانها بوده است. تلاش برای دستیابی به مزیتهای رقابتی و توجه سازمانها به این اصل مهم باعث شده است تا نقش تامینکنندگان در زنجیره تامین به گونهای دارای اهمیت شود که بسیاری از محققین از تصمیمات خرید و انتخاب تامینکننده به عنوان تصمیمات استراتژیک در سازمانها یاد کنند. از آنجا که عملکرد تأمینکنندگان، اثر اساسی بر موفقیت یا شکست زنجیرة تأمین دارد، انتخاب تأمینکننده، یک وظیفه راهبردی شناخته میشود. در این مطالعه، مقالههای مرتبط موجود در مجلات بین المللی را جمعآوری و دستهبندی شد. در این دستهبندی، روشهای مختلف انتخاب تامینکننده شامل روشهای منفرد و ترکیبی که هر کدام از آنها خود شامل زیر شاخههایی هستند ارائه شد. هدف، مروری بر روشهای موجود انتخاب تامینکننده است تا با استفاده از آنها، محققان، مدیران و تصمیمگیرندگان بهترین روش را انتخاب کنند. در نهایت مبتنی بر ادبیات محبوبترین روش معرفی می شود.

کلید واژگان :

زنجیره تامین، انتخاب تامین کننده، ارزیابی، تصمیم گیری، دسته بندی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک