چکیده :

این تحقیق به موضوع کنترل خشم و کاهش کمرویی در دانش آموزان با آموزش و ارائه مهارت زندگی به صورت آزمایشی و بر روی 30 نفر از دانش آموزان به اجرا گذاشته شد. آزمودنیها در دو گروه آزمایش و گواه به صورت تصادفی جایگزین شده و مورد مطالعه قرار گرفتند. پرسشنامه کمرویی استفورد و خشم کودکان و نوجوانان در 2 مرحله پیش آزمون و پس آزمون به منظور جمع آوری اطلاعات در اختیار آزمودنیها قرار گرفت.آموزش مهارت خودآگاهی به روش مشارکتی و فعال طی 12 جلسه 90 دقیقهای )P<0/ برای گروه آزمایش ارائه شد. نتایج بیانگر بهبود نمرات کمرویی و کاهش نمرات خشم در دانش آموزان گروه آزمایش بود) 05 آموزش مهارت خودآگاهی به عنوان یک روش پیشگیرانه اولیه اطلاعات مثبت و مفیدی را در افزایش اعتماد به نفس و کنترل هیجان به همراه داشت.

کلید واژگان :

خودآگاهی، اعتماد به نفس، کنترل هیجان، دانش آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک