چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
این تحقیق به موضوع کنترل خشم و کاهش کمرویی در دانش آموزان با آموزش و ارائه مهارت زندگی به صورت آزمایشی و بر روی 30 نفر از دانش آموزان به اجرا گذاشته شد. آزمودنیها در دو گروه آزمایش و گواه به صورت تصادفی جایگزین شده و مورد مطالعه قرار گرفتند. پرسشنامه کمرویی استفورد و خشم کودکان و نوجوانان در 2 مرحله پیش آزمون و پس آزمون به منظور جمع آوری اطلاعات در اختیار آزمودنیها قرار گرفت.آموزش مهارت خودآگاهی به روش مشارکتی و فعال طی 12 جلسه 90 دقیقهای )P<0/ برای گروه آزمایش ارائه شد. نتایج بیانگر بهبود نمرات کمرویی و کاهش نمرات خشم در دانش آموزان گروه آزمایش بود) 05 آموزش مهارت خودآگاهی به عنوان یک روش پیشگیرانه اولیه اطلاعات مثبت و مفیدی را در افزایش اعتماد به نفس و کنترل هیجان به همراه داشت.
کلید واژگان :خودآگاهی، اعتماد به نفس، کنترل هیجان، دانش آموزان
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6151033494340461
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش ملی علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی و امنیت اجتماعی
- برگزار کنندگان : موسسه آل طه
- تاریخ ثبت : 1396/08/19 20:59:03
- ثبت کننده : سید سعید موسوی
- تعداد بازدید : 253
- تعداد فروش : 0