چکیده :

چکیده: ارتباطات غیر¬کلامی هنری است که می¬توان از آن برای بهینه کردن ارتباطات استفاده کرد. ارتباطات کلامی و ارتباطات غیر¬کلامی در هم گره خورده¬اند. امروزه مصرف¬کنندگان بسیار آگاه هستند و توجه زیادی به رفتارهای غیرکلامی دارند، از طرفی بعضی از ارتباطات غیرکلامی تأثیرات بسیار زیادی بر ناخودآگاه مصرف کنندگان دارند و می¬توانند تأثیر بسزایی بر میزان و نحوة مصرف و رفتارهای پس از مصرف آن¬ها داشته باشند. از این رو در علم رفتار مصرف کننده که زیرشاخه¬ای از علم بازاریابی می¬باشد، توجه بسیاری بر رفتارهای غیرکلامی مانند حرکات بدن و حرکات چهره یا شرایط محیطی مانند نورپردازی و موسیقی شده است. در این مقاله سعی شده است که میزان تأثیرگذار بودن شرایط محیطی و رفتار¬¬های غیرکلامی بر رفتار مصرف¬کنندگان مورد مطالعة مروری قرار گیرد و ضمن بررسی مطالعات انجام شده در این حوزه به بررسی چگونگی تأثیر¬گذار بودن رفتارهای غیرکلامی بر رفتار مصرف کنندگان در شهر تهران نیز پرداخته می شود.

کلید واژگان :

ارتباط غیرکلامی، بازاریابی، محیط، مصرف کننده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک