چکیده :

مقوله دانش و مديريت دانش رفته‌رفته جاي خود را در سازمانها باز مي‌كند. امروزه مديران سازمانها مي‌دانند ماشين‌آلات، تجهيزات و ساختمان را نمي‌توان اصلي‌ترين دارايي يك سازمان به حساب آورد. آنچه به عنوان دارايي مهم هر سازمان به شمار مي‌رود، دانش سازماني است و مديريت صحيح برآن باعث كسب مزيت رقابتي براي سازمان و درنهايت پيروز شدن بر رقبا خواهد شد. مديريت دانش براي آنكه قابل استفاده باشد، نيازمند تغييري عمده در فرهنگ سازماني و تعهد در تمام سطوح يك سازمان است وهمچنين مديريت دانش، بيشتر نيازمند يك ديد نوين براي به هم پيوستن اطلاعات مجزايي است كه بينش افراد را ارتقاء بخشيده و اقدام را سرعت بخشد. اين مقاله ضمن اشاره به مقدمه موضوع ، نقش دانش در آينده ، ضرورت و اهميت آن در سازمانها، داده، اطلاعات و دانش، مديريت دانش، انوع مديريت دانش، تعامل و تبديل دانش صریح و نهفته، چرخه دانش، اهداف مديريت دانش، اجراي و پياده سازي مديريت دانش در سازمانها، فوايد مديريت دانش در سازمانها، برنامه‌هاي مديريت دانش و روند توليد دانش و در پايان بررسي و نتيجه گيري از مباحث اين مقاله مي باشد.

کلید واژگان :

دانش، مدیریت دانش، دانش مدیریت، سازمان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک