چکیده :

گردشگری امروزه گستره جهانی ییافته است این امر ناشی از توسعه نوآوری تکنولوزی و گسترش همه جانبه سرمایه داری در عصر کنونی است.ساری از لحاظ وسعت بزرگترین شهر استان مازندران است.موقعیت شهر ساری در خاورمیانه:ایران و استان مازندران بر اساس تصاویر ماهواره ای نشان دهنده وضعیت جغرافیایی و گردشگری منحصر به فردی است سیمای کلی شهر ساری بیشتر تفریحی توریستی و کشاورزی است.گردشگری صنعتی است که توسعه نیازمند شناخت و آگاهی کافی از مسائل و عوامل موثر اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در هر منطقه است آن چیزی که در انسان حس سفر و گردگشری را زنده نگاه میدارد و انسان را به سفر وا میدارد وجود جاذبه است از این نظر شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران قطب گردشگری استان و یکی از بزرگترین مراکز توریستی ایران است.به دلیل وجود آثار ارزشمند تاریخی فرهنگی جاذبه های طبیعی و کالبدی و موقعیت اقتصادی خدماتی مورد توجه گردشگران بوده است اما گردشگری در این شهر توسعه زیادی نداشته است که میتوان علل آن را کمبود امکانات و تاسیسات زیر بنایی ضعف برنامه ریزی جهت جذب سرمایه گذاری در گردشگری امنیت مالی_جانی و عدم آموزش سیستماتیک پرسنل شاغل در بخش گردشگری دانست.بنابراین با اریه راهبردهایی میتوان ارزش های محیطی را بیشتر و با افزایش اعطای تسهیلات قانونی و بانکی و تشویق سرمایه گذاری خصوصی و افزایش تبلیغات میتوان به توسعه گردشگری در شهر ساری کمک کرد و زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی این شهر را فراهم کرد.به این منظور مقاله حاضر با استفاده از روش تحلیلی _توصیفی و تعیین نقاط ضعف فرصتها و تهدیدها به شیوه SWOT را به ارائه استراتژی و راهبرد جهت توسعه گردشگری در شهر ساری پرداخته است

کلید واژگان :

بررسی عوامل موثر برگردشگری،توسعه گردشگری،شهر ساری،تکنیک swot



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک