چکیده :

پرورش ماهي يكي از فعاليت هاي توليدي است كه مي تواند نقش عمده اي در افزايش منابع آبي،افزايش سراته مصرف و بهرمندي آحاد جامعه از مزاياي غذايي و پزشكي و جلوگيري از سوءتغذيه داشته باشد.در اين صورت يافته هاي تحقيق نشان مي دهد كه به كارگيري عناصر تركيب بازاريابي شامل:محصول،قيمت،توزيع و فعاليت هاي تشويقي و شاخص هاي تعريف كننده مربوط به اين متغيرهاي توضيحي،بر بازار پذيري بيشتر ماهي پرورشي و در نتيجه بهبود مصرف سرانه اين محصول است.اهميت بازاريابي امروزه بيشتر مربوط به سهم هزينه هاي بازاريابي در قيمت تمام شده محصول براي مصرف كننده است.در مجموع بازاريابي راهي است جهت اشتغالزايي و كسب درآمد بيشتر.آبزي پروري ارگانيك شاخه اي از كشاورزي ارگانيگ است كه تعريف آن طبق اتحاديه ي جهاني جنبش كشاورزي به اين صورت تعريف مي شود: كِشتی است كه در آن از كودهای شیمیایی ، آفت كش ها و مواد شیمیایی غیر مجاز استفاده نشده و با در نظر گرفتن مسایل اجتماعی و اقتصادی ، محصولی سازگار با محیط زیست تولید شود .در صورتيكه آبزي پروري ارگانيك،دادن ارزش افزوده به فرآورده هاي پرورش آبزيان است.اين فعاليت جذابيت خاصي به غذاهاي پرورشي داده است و افزايش تقاضا براي چنين فرآورده هايي فرصتي را براي سود بردن كشورهاي در حال توسعه ايجاد كرده است.ارزآوري به كشور نتيجه ديگر اين اقدام است.بسياري از كشورهاي در حال توسعه مانند هند از روش هاي كشت گسترده و شرايط نزديك به ارگانيك اقدام به آبزي پروري مي كنند.عوامل بسياري باعث بازاريابي محصولات شيلاتي از جمله:شناخت محيط هاي عرضه،كيفيت مطلوب و متنوع عرضه،بسته بندي مناسب وجود دارد.و همچنين مشكلاتي بر سر راه بازاريابي از جمله:عدم وجود واحدهاي فرآوري و صنايع تبديلي،توليد ماهي به صورت فصلي و انبوه و نبود بازار آني براي آن مي باشد.

کلید واژگان :

گیاهان پوششی، کود سبز، کشاورزی پایدار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک