چکیده :

در سال های اخیر محیط کسب و کار سازمان ها به دلیل پیشرفت فناوری، انقلاب اطلاعات و تغییر نیاز مشتریان به سرعت در حال تغییر می باشد. هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر ابعاد مدیریت کیفیت جامع بر نوآوری سازمانی بود. پژوهش حاضر از لحاظ طرح پژوهش، توصیفی- همبستگی است. همچنین این پژوهش از لحاظ هدف، از نوع پژوهش های کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان شرکت گاز در شهر گلپایگان در سال 1396 تشکیل دادند. جامعه آماری شامل 70 نفر بوده که به دلیل حجم پایین جامعه از روش سرشماری استفاده شد. جهت جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد مدیریت کیفیت جامع وانیچ چینچای و ایگل(2011) و نوآوری سازمانی ونگ و احمد(2004) استفاده شد. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی صوری و تشخیصی از شاخصAVE استفاده گردید. برای تایید پایایی پرسشنامه از روش پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه پژوهش 77/0 بدست آمد که پایایی پژوهش مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل ویژگی های جمعیت شناختی نمونه آماری از آمار توصیفی و نرم افزار SPSS و برای آزمون فرضیات پژوهش از روش معادلات ساختاری به کمک نرم افزار SMART-PLS استفاده گردید. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که ابعاد مدیریت کیفیت جامع شامل تعهد و استراتژی، تمرکز بر مشتری، مدیریت منابع انسانی و تجزیه و تحلیل اطلاعات بر نوآوری سازمانی تاثیر دارد.

کلید واژگان :

تعهد و استراتژی، تمرکز بر مشتری، مدیریت منابع انسانی، تجزیه و تحلیل اطلاعات، مدیریت کیفیت جامع، نوآوری سازمانی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک