روندهایی نظیر برونسپاری، چابکی و انعطافپذیری سازمانی، شرکتها را مجبور کرده «دیدگاه خودت انجام بده » را کنار گذاشته و راهبردهای نوآوریشان را مورد بازنگری قرار دهند. ماحصل این بازنگریها، میتواند اتخاذ راهبرد نوآوری باز به منظور کشف دانش بیرونی و استفاده بیرونی از دانش درونی شرکت برای دستیابی به مزیت رقابتی باشد. اما مدیریت بر دانشهایی با خاستگاههای مختلف، فرایند نوآوری باز را با احتمال شکست مواجه میسازد. به خاطر همین ماهیت متفاوت و البته مکمل فرایندهای دانش درونسازمانی و برونسازمانی، و به منظور موفقیت در پیادهسازی نوآوری باز، نیاز به مدیریت دانش جامع (مدیریت دانش) است که خود وابسته به قابلیتهای سازمانی همچون فعالیتهای سازمانی با کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتباطات درونسازمانی، و سبکهای مدیریت منابع انسانی مبتنی بر تعهد است. هدف این تحقیق، مطالعه تاثیر قابلیتهای مدیریت دانش بر نوآوری باز است که که به نوبه خود اولین مطالعه به زبان فارسی است در این باره است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی، از نظر نوع، کیفی و با توجه نحوه گردآوری دادهها، کتابخانهای (مطالعات ثانویه از نوع فراترکیب) و مبتنی بر مطالعه منابع اطلاعاتی برخط است. مقاله نتیجه میگیرد عملیات مبتنی بر فناوری اطلاعات و تعهد منابع انسانی شرکت به جریان درونریز و برونریز دانش، به شدت بر قابلیتهای مدیریت دانش تأثیر میگذارند که به نوبه خود موجب بهبود نوآوری باز در شرکت میشود.
کلید واژگان :قابلیت مدیریت دانش، نوآوری باز، درونگرا، برونگرا
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6151798410597840
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع
- برگزار کنندگان : دانشگاه علامه طباطبایی
- تاریخ ثبت : 1396/11/18 09:45:05
- ثبت کننده : امین پژوهش جهرمی
- تعداد بازدید : 292
- تعداد فروش : 0