فناوری نوین به¬ ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نسبت آن با آموزش و پرورش موضوعی است که نظام آموزش و پرورش و هر سازمانی در قرن بیست و یکم با آن روبه¬رو است و آنچه در اینجا به¬عنوان یک بحث نو مطرح است، بهرهگیری از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری و نگهداشت استعدادهاست. مطالعه حاضر به روش کتابخانه¬ای و با هدف بررسی نقش رسانه¬های اجتماعی در مدیریت استعداد انجام شد. با مرور ادبیات نظری و پژوهشی موجود در این زمینه، می¬توان نتیجه¬گیری کرد که استفاده از فناوری ارتباطات در آموزش و پرورش بدین معنی است که ما باید این فناوری را به کلاس درس آورده و در فرایند یادگیری از آن بهره گیریم تا دانشآموزان نسبت به این فناوری نگرش سازندهای پیدا کنند. همچنین در نظام سازمانی يكي از انگيزه هاي مهم براي جذب و نگهداشت استعدادها، ايجاد فرصت آموختن و يادگيري است، در عصر تكنولوژي، جاذبه سازمان ها در اين است كه امكان يادگيري و تجربه اندوزي را براي كاركنان فراهم كنند. براي اين افراد، دستيابي به فرصت هاي يادگيري، رشد و كار در طرح هاي چالشي، از حقوق و مزايا مهم تر است. که بدون شک نقش رسانه ها در این مورد، بسیار موثر و تسهیل کننده است.
کلید واژگان :رسانه اجتماعی، مدیریت استعداد، نظام آموزشی، نظام سازمانی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6151819140978570
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین همایش بین المللی مدیریت استعداد ها در هزاره سوم
- برگزار کنندگان : صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ، دانشگاه صنعتی شریف، شرکت دانش بنیان آینده پژوهان ابر زندگی
- تاریخ ثبت : 1396/11/20 19:20:09
- ثبت کننده : علی محمدی
- تعداد بازدید : 221
- تعداد فروش : 0