چکیده :

هدف کلی تحقیق حاضر تعیین ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس و هوش هیجانی معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس غیر دولتی تبریز می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه معلمان دوره ابتداعی تبریز میباشد. از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد192نفر در نظر گرفته شد. بر اساس یافته های پژوهش بین اصطکاک دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنان رابطه معکوس دارد- بین وابستگی، تکلیف مداری، رقابت، هوش درون فردی معلمان، هوش بین فردی معلمان، قابلیت انطباق معلمان، خلق عمومی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد- بین کنترل استرس معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود ندارد. میتوان نتیجه گیری کرد بین جو روانی- اجتماعی کلاس و هوش هیجانی معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

جو روانی- اجتماعی، هوش هیجانی، پیشرفت تحصیلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک