چکیده :

چکیده از جمله مباحثی که در چند ساله اخیر، بیشترین توجه را از طرف سازمانها به خود اختصاص داده، کیفیت است.با توجه به بكارگیری سیستمهای گوناگون کنترل کیفیت و دریافت گواهینامه های معتبر کیفی توسط سازمان های تولیدی و خدماتی این موضوع در کشورمان نیز مورد توجه قرار گرفته است .در این بین سیستم تضمین کیفیت 9 استاندارد بین المللی ایزو توجه خاصی را به خود اختصاص داده است.محققان دریافتند که انواع مختلف ، 001 موجب کسب نتایج و سطوح عملكرد گوناگونی 9001 انگیزه(یعنی داخلی در برابر خارجی )از کسب گواهینامه ی ایزو در سازمان ها می شود.در این پژوهش ما قصد داریم با توجه به شاخص های ارائه شده توسط سایر محققان تأثیر . بر عملكرد سازمانی را در خودروسازی های استان تهران بررسی نماییم 9001انگیزه از کسب گواهینامه ی ایزو روش تحقیق پیمایشی بوده و از ابزار پرسشنامه به عنوان ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات مورد نظر استفاده شده است.مدل تحقیق توسط یک پرسش شاخص تنظیم شده است .ما پرسشنامه را به مدیر کنترل 11 نامه با ، مسئول ارزیابی عملكرد، مدیر فنی مهندسی، و ده نفر از کارشناسان واحد HSE کیفیت،مدیر تضمین کیفیت، مدیر پرسشنامه ی معتبر جمع آوری نماییم.برای اثبات 101 کیفیت هر خودروسازی پخش کردیم.در مجموع موفق شدیم فرضیه ها از رگرسیون همبستگی و از آماره های توصیفی استفاده گردید.نتایج پژوهش نشان داد که انگیزه های انگیز ه های داخلی ، دارند 9001 داخلی در مقایسه با انگیزه های خارجی تأثیر بیشتری در کسب گواهینامه ایزو که نمرات انگیزه ی داخلی آنها بیشتر از 9001 رابطه ی مثبتی با عملكرد دارند و شرکت های دارای گواهینامه ایزو انگیزه ی خارجیشان شده عملكرد بهتری را از خود نشان داده اند.

کلید واژگان :

انگیزه، ایزو، عملكرد سازمانی9001



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک