چکیده :

قصد کارآفرینانه یکی از حوزه‌هایی است که در سال‌های اخیر توجه زیادی از محققان را به خود جلب کرده است. اخیرا محققان حوزه کارآفرینی به طور فزاینده‌ای توجه خود را به بررسی عوامل موثر بر قصد کارآفرینانه افراد اختصاص داده‌اند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر زمینه اجتماعی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها توصیفی - پیمایشی است. برای جمع‌آوری داده‌های پژوهش از پرسشنامه استفاده شد که روایی آن از سوی اساتید دانشگاهی تایید شد. برای پایایی نیز از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی بهره گرفته شد که مقدار به دست آمده نشان از پایایی قابل قبول پرسشنامه دارد. جامعه آماری پژوهش دانشجویان رشتههای مختلف مقطع کارشناسی و به بالای کشور هستند. تعداد نمونه با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده تعداد 162 دانشجو به دست آمد. در قسمت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS 24 برای تحلیل توصیفی داده‌ها و از مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS 3 برای برازش مدل و آزمون فرضیه استفاده شد. نتایج بیانگر این مطلب است که زمینه اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر قصد کارآفرینانه دانشجویان مورد مطالعه دارد.

کلید واژگان :

کارآفرینی، قصد کارآفرینانه، زمینه اجتماعی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک