چکیده :

امروزه نگهداری و تقویت وفاداری مشتری در راستای محصولات یا خدمات یک شرکت، عموماً نکته اصلی و مرکزی فعالیت‌های بازاریابی شده است در صورتی که اگر ویژگی‌های برند به درستی شناخته و تعریف شوند می‌توانند سبب ایجاد حمایت از برند گردند؛ و این ویژگی‌ها معمولاً از قضاوت‌های مشتریان به دست می‌آیند. اعتماد مشتریان به برند برای سازمان‌ها اهمیت بسزایی دارد زیرا سبب حمایت آن‌ها از برند خواهد شد که خود از ویژگی‌های شناختی و عاطفی برند تأثیر می‌پذیرد لذا پژوهش حاضر سعی دارد به شناخت تأثیر اعتماد و ارزش درک شده بر تمایل به خرید مجدد و تمایل به حمایت از برند بپردازد؛ که از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نوع و ماهیت توصیفی- تحلیلی می‌باشد چراکه در این تحقیق محقق به دنبال بررسی و توضیح رابطه اعتماد، ارزش درک شده، تمایل به حمایت و تمایل به خرید مجدد است و ازآنجایی که نحوه و میزان تأثیرات متغیرها و همبستگی آن¬ها را با یکدیگر موردمطالعه قرار می‌گیرد، به‌نوعی تحقیق همبستگی نیز شمرده می¬شود. جامعه آماری این پژوهش را مصرف‌کنندگان گوشی همراه سامسونگ در شهر اردبیل تشکیل می‌دهد. حجم نمونه با استفاده از فرمول جامعه نامحدود کوکران 384 نفر محاسبه که جهت اطمینان بخشیدن به نتایج تحقیق این تعداد 400 نفر در نظر گرفته شد و روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و ابزار استفاده‌شده پرسشنامه می‌باشد که به صورت تصادفی ساده بین مصرف‌کنندگان توزیع گردید. در پژوهش فوق شش فرضیه با استفاده از نرم‌افزار آموس موردبررسی قرار گرفت که نتایج تحقیق حاکی از تأیید هر شش فرضیه در سطح اطمینان 99 و 95 درصد می‌باشد؛ و بر اساس این نتایج پیشنهادهایی برای ارتقای وضعیت فوق ارائه گردید.

کلید واژگان :

اعتماد، ارزش درک شده، خرید مجدد، حمایت از برند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک