امروزه شركتهاى پيشرو سعى مىكنند كه از طريق كسـب رضـايت و فراهم کردن عوامل پراهميت براى مشتريان به بهترين نحوه ممكن سودآوریشان را افزايش دهند. در سازمانهاى خدماتى همچون هتل¬ها عامل مهم و حياتى در جـهت كسـب مـزيت رقابتى پايدار، حفظ مشتریان و جلب وفاداری آن است که برای ادامه کسبوکار امری حیاطی تلقی میشود. لذا پژوهش حاضر سعی دارد به شناخت تأثیر پاسخگویی اجتماعی شرکت و بازاریابی داخلی بر وفاداری مشتریان در هتلهای شهر سرعین بپردازد. پژوهش فوق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی، همبستگی است. جامعه آماری کلیه مشتریان هتلها در شهر سرعین میباشد حجم نمونه با استفاده از فرمول جامعه نامحدود کوکران 384 نفر محاسبه گردید و روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و ابزار استفادهشده پرسشنامه میباشد که به صورت تصادفی ساده در بین مشتریان توزیع گردید برای نتیجه یافتههای از نرمافزار spss20 استفاده گردید. که نتایج حاصل نشان میدهد: که بین متغیر پاسخگویی اجتماعی شرکت و وفاداری مشتریان در هتلهای شهر سرعین رابطهی آماری معناداری در سطح خطای کمتر از 01/0 و با اطمینان 99/0 وجود دارد. مقدار این همبستگی برابر 438/0 است؛ و بر اساس یافتههای حاکی از میزان همبستگی بین متغیرهای بازاریابی داخلی و وفاداری مشتریان در هتلهای شهر سرعین برابر 262/0 است که در سطح خطای کمتر از 01/0 و با اطمینان 99/0 معنادار است.
کلید واژگان :پاسخگویی اجتماعی، بازاریابی داخلی، وفاداری مشتریان، هتلهای شهر سرعین
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6153820599336340
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی نوین اردبیل-ایران
- تاریخ ثبت : 1397/07/07 10:56:33
- ثبت کننده : سمیه صائب نیا
- تعداد بازدید : 182
- تعداد فروش : 0