چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش فاوا بر پیشرفت تحصیلی در درس شیمی(2) در سال 97-96 می باشد. روش پژوهش، مداخله ای از نوع پژوهش کاربردی با روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل می باشد.جامعه پژوهش را دانش آموزان دختر مقطع متوسطه به عنوان گروه نمونه و به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند .گروه آزمایش با استفاده از نرم افزار شیمی(2) و گروه کنترل با روش سنتی آموزش دیدند. پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از طریق آزمون معلم ساخته (پیش آزمون – پس آزمون) مورد سنجش قرار گرفت که روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظر متخصصان تأیید شده و پایایی آن به کمک آلفای کرونباخ 72/0 برآورد گردید. داده ها از طریق آمار استنباطی (آزمون تی تفاضل) تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد تأثیر آموزش فنآوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بیشتر از روش سنتی است.

کلید واژگان :

پیشرفت تحصیلی، روش سنتی، فاوا، یادگیری.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک