چکیده :

چکیده: آموزشگاه ها به عنوان بخشی از نظام اقتصادی کشور که نقشی فعال در توسعه کشور دارند، طی سال¬های اخیر با چالش¬های فراوانی روبرو بوده¬اند و مهمترین این چالش¬ها گسترش دامنه رقابت میان آموزشگاه ها و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان است. بنابراین تنوع¬گرایی و ارائه خدمات متنوع از سوی آموزشگاه ها از یکسو و تغییرات پدید آمده در نیازها و انتظارهای مشتریان از دیگر سو، باعث اهمیت هرچه بیشتر شیوه¬های بازاریابی برای آموزشگاه ها شده است. لذا این تحقیق به بررسی تاثیر بازاریابی چریکی بر بهبود عملکرد فروش آموزشگاه ها پرداخته است. جامعه آماري اين پژوهش، مدیران آموزشگاه های کنکور در شهر تهران بوده است. فرضیات این تحقیق از طریق بررسی پاسخ پرسش¬شونده¬گان به پرسشنامه تحقیق، با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و به کمک مدل معادلات ساختاری؛ توسط نرم¬افزار لیزرل تحلیل شدند. نتایج حاکی از آن بود که هرچه میزان شناخت، انتظارات و ادراک مشتریان در آموزشگاه ها بهتر برآورده گردد، فروش خدمات بیشتر خواهد بود. در کل نتایج تحقیق بیانگر تاثیر مثبت اجرای بازاریابی چریکی در آموزشگاه های کنکور در تهران بر افزایش فروش خدمات آنها می¬باشد.

کلید واژگان :

واژگان کلیدی: بازاریابی چریکی، فروش، شناخت، انتظارات، ادراک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک