چکیده :

هدف از پژوهش حاضر ، آموزش جدول شگفت انگیز با استفاده از بازی در درس ریاضی پایه دوم دوره ابتدایی است. این پژوهش با بررسی تاثیر بازی در میزان علاقه مندی و یادگیری دانش آموزان پایه دوم ابتدایی از جدول شگفت انگیز، انجام شده است . جامعه آماری پژوهش ، شامل دانش آموزان پایه دوم ابتدایی شهرستان گناباد می باشد كه در سال تحصیلی 96-95 مشغول به تحصیل بودند . از این جامعه ، تعداد 60 دانش آموز در قالب 2 كلاس ، به وسیله نمونه گیری خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند. از طریق قرعه كشی ، یكی از كلاس ها به عنوان گروه آزمایش و دیگر كلاس به عنوان گروه كنترل انتخاب گردید و در طول سال تحصیلی آموزش جدول شگفت انگیز به گروه آزمایش به وسیله ی بازی و به گروه كنترل طبق روش معمول كتاب ریاضی دوم دبستان ، انجام شد . با انجام چندین مرحله آزمون برای دانش آموزان هر دو گروه ، تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از آزمون ها نشان داد كه آموزش جدول شگفت انگیز مبتنی بر بازی در یادگیری مسائل ریاضی موثرتر است و یادگیری و میزان علاقه مندی دانش آموزان گروه آزمایش از جدول شگفت انگیز، به طور چشم گیری بیشتر از دانش آموزان گروه كنترل بوده است.

کلید واژگان :

بازی، جدول شگفت انگیز، كتاب ریاضی دوم دبستان، آموزش ریاضی . 1



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک