چکیده :

چکیده پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک با استفاده از روش¬های آماری می¬باشد.جامعه آماری مدیران و معاونین و کارمندان، کارشناسان و مشتریان 5 شعبه بانک می باشد.با توجه به این که پژوهش حاضر به دنبال بررسی عوامل موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری با روش های AHP,TOPSIS است و از نتایج آن در جامعه مورد نظر می¬توان استفاده نمود، از نوع پژوهش¬های کاربردي می¬باشد. همچنین پژوهش حاضر از لحاظ گرد آوري داده در زمره پژوهش های توصیفی- پیمایشی قرار میگیرد.آمارهاي توصيفي متغیرها با استفاده از نرم افزار SPSS محاسبه و بررسی شده¬اند. لازم به بیان است که با توجه به اینکه در این مدل نیاز به وزن¬دهی شاخصها می باشد، وزن هر کدام از شاخص ها با استفاده از روش AHP محاسبه و سپس برای رتبه بندی گزینه ها از نرم افزار TOPSIS استفاده شده است.

کلید واژگان :

کلید واژه : CRM،بهینه،بانک ،تاپسیس



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک