چکیده :

در فضای رقابتی و پویای امروزه شرکت ها با چالش های جدی برای تامین نیازها و خواسته های روز افزون مشتریان، روبرو هستند. خلاقیت و نوآوری عاملی برای رشد و بالندگی چه در سطح سازمانی چه در سطح فردی است. مدیران باید به نوآوری و خلاقیت درسازمان خود توجه خاصی داشته باشند. معیار اصلی آن ها برای گزینش در منابع انسانی باید مبتنی بر نوآوری و خلاقیت باشد و بهتربیت نیروی انسانی خلاق و نوآور در سازمان خود بپردازند. تربیت منابع انسانی با توجه به تغییرات سازمانی و محیط، سبب کارآمد شدن افراد و فعالیت های آن ها می شود و بر روند کارآمدی می افزاید. برای باقی ماندن شرکت ها در عرصه رقابت باید نوآور بود. موفقیت در کسب و کارها امروزه حول محور افراد میچرخد نه سرمایه. شرکت های موفق آنهایی هستند که از ایده های کارمنداناستقبال میکنند و بهترین آن ها را به مرحله اجرا در میآورند. مدیران باید نسبت به کارمندان خود واکنش نشان دهند و از طرح های نوآورانه آن ها حمایت کنند و به آن ها انگیزه دهند. بدون حمایت مالی ممکن است نوآوری انجام شود، اما به مرحله اجرا نخواهد رسید. برای این منظور از روش مطالعه کتابخانهای ساختاریافته استفاده کردیم. انتظار میرود با مطالعه این مطلب اهمیت و جایگاه تعالی بخشی بر سازمان ها و دیدگاه کارآفرینی و نوآوری در نزد مخاطبان بیش از پیش نمایان و تبیین گردد و آشنایی مختصری را در بر داشته باشد

کلید واژگان :

خلاقیت، مدیران خلاق، تعالی، نوآوری، کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک