چکیده :

امروزه فناوری اطلاعات در بهبود فرایند های سازمانی اللخصوص در ارتقا عملکرد منابع انسانی نقش بسزایی راایفا می کند که برای استفاده بهینه از آن نیاز به آشنایی کامل با این مفاهیم و نحوه استفاده موثر از آن را دارد. فناوریاطلاعات با طراحی مجدد یک فرایند تجاری از طریق ساده سازی، به ما کمک می کند تا کارها انجام شوند و روش های مبتکرانه ای خلق می کند تا شرکت را با مشتریان، تهیه کنندگان و سهام داران بالقوه ارتباط دهد. با استفاده از فناوری اطلاعات میتوان راندمان محیط کاری را افزایش داد، مراقبتهای بهداشتی را توسعه بخشید و دولتها را برای رفاه شهروندان در دسترس آن ها قرار داد. با استفاده از فناوری در بر هم کنش های بهینه با مشتریان، شرکت می تواند دیدی 063 درجه ای نسبت به مشتریان پیدا کند، از بر هم کنش های گذشته یاد بگیرد و در آینده با آنان ارتباط بهینهداشته باشد. منابع انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است و مدیریت اثربخش آن ها کلید موفقیت سازمان است . با ورود فناوری اطلاعات به سازمان، عملکردهای مدیریت منابع انسانی دستخوش تغییر می شود. این تغییر در صورتی میتواند موثر باشد که ابتدا فعالیت هایی را که فناوری اطلاعات می تواند انجام دهد، شناخته و زمینه بروز این فعالیت ها را فراهم نماییم. مدیریت منابع انسانی نیز باید با شرایط جدید آشنایی پیدا کند تا به وسیله ظرفیت های جدیدی که فناوری اطلاعات بوجود می آورد سبب ارتقاء عملکرد مدیریت منابع انسانی شود. متعاقب آن مدیریت منابع انسانی باشرایط جدید آشنایی لازم را پیدا نموده تا بتواند با بهره گیری از ظرفیت هایی که فناوری اطلاعات می تواند ایجاد کند، سبب ارتقاء عملکرد و منابع انسانی سازمان شود.

کلید واژگان :

فناوری اطلاعات، مدیریت، منابع انسانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک