چکیده :

هوش هیجانی به بررسی تأثیر تناسب اعمال در روابط اجتماعی و ارتباطات روانی و عاطفی در شرایط خاص می پردازد . یعنی اینکه فرد در شرایط مختلف بتواند به بهبود شرایط و ارتقای وضعیت اجتماعی و روانی خود بپردازد. باتوجه به اهمیت این مقوله هرمدیری که سعی درتحقق اهداف سازمانی وسمت وسوی نوآوری دارد، بایدبه هوش هیجانی افراد به مثابه سرمایه ای باارزش بنگرد و فرصت پرورش آن وفراهم سازی زمینه کارآفرینی را برای منابع انسانی خود فراهم آورد. پژوهش حاضر از نوع، توصیفی-همبستگی می باشد. به منظور سنجش تاثیر هوش هیجانی درکارآفرینی سازمانی، دربین کارمندان و مدیران شرکت چینی زرین اصفهان مطالعاتی صورت گرفته است که نتایج تحقیق نشان می دهد هوش هیجانی مدیران به صورت غیرمستقیم و از طریق اثر میانجی گری سبك رهبری و فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی سازمانی کارکنان شرکت تاثیر دارد. هم چنین مولفه های هوش هیجانی که شامل خود آگاهی وخود انگیزی، ارتباطات مناسب و اداره هیجانات است در ایفای نقش کارافرینی می تواند تاثیر معناداری داشته باشد.

کلید واژگان :

هوش هیجانی، کارافرینی سازمانی، عوامل انگیزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک