چکیده :

هدف از این مقاله ارائه به افراد شاغل و محققانی که مایل به بررسی کارآفرینی دانشگاهی در جزئیات هستند، با ویژگی¬های اساسی این پدیده به عنوان مقدمه برای بررسی بیشتر می¬باشد. کارآفرینی دانشگاه در تئوری کارآفرینی گسترده تر ریشه دارد، این تحقیقات شامل مجموعه¬ای از تعاریف، انواع و فرآیندهای مربوط به هر دو زمینه صنعتی و دانشگاهی می¬باشد. همچنین این بررسی به اثر بخشی روش سیاست محور در افزایش کارآفرینی دانشگاهی می¬پردازد. این مطالعه بر اساس بررسی ادبیات و استدلال مولد انجام شده و منجر به تدوین یک چارچوب مفهومی برای کارآفرینی دانشگاه گردیده است. یافته مهم آن این است که اگر چه شکل کلاسیک کارآفرینی دانشگاهی، مانند ایجاد سازمانی، نوسازی و نوآوری برای بافت¬های دانشگاهی مناسب هستند، آن¬ها منعکس کننده تمام انواع و اشکال کافی آن نیستند. به نوبه خود، یک تعریف جدید از کارآفرینی دانشگاه ارائه شده است.

کلید واژگان :

نوآوری، تکنولوژی، کارآفرینی، کارآفرینی دانشگاهی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک