با توجه به اهمیت معلم به عنوان یک فرد تعلیم دهنده و نقش آن در تربیت اسلامی دانش آموزان در این پژوهش تلاش شده راهکارهایی برای دستیابی به تربیت اسلامی ارائه شود، بنابراین با استفاده از روش تحقیق توصیفی با تکیه بر مبانی نظری به تحلیل و سپس نتیجه گیری پرداخته و در پایان راهکارهایی برای جلوگیری از آسیبهای تربیت اسلامی برای دانش آموزان ارائه شده است. روش گرداوری اطلاعات به شیوهی کتابخانه ای بوده است. در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل کیفی و کمی به بررسی اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها بر اساس منطق و استدلال و در نهایت اظهار نظر درباره فرضیه ها پرداخته شده است. این پژوهش نشان میدهد که معلم در تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی دانش آموزان نقش دارد. عدم رعایت اصول تربیتی، ناکارآمدی محتوای کتب درسی، عدم هماهنگی میان معلم و رفتارهای ضد ارزشی گروه دوستان و هم کلاسی ها از جمله عواملی هستند که موجب آسیب به تربیت اسلامی دانش آموزان خواهد شد.
کلید واژگان :معلم ،تربیت اسلامی ، دانش آموزان، آسیب ها
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148446490215722
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی مطالعات اجتماعی و فرهنگی
- برگزار کنندگان : www.epsconf.ir
- تاریخ ثبت : 1395/10/26 10:51:42
- ثبت کننده : میلاد پوربخشی ریک
- تعداد بازدید : 222
- تعداد فروش : 0