چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین عزت نفس با انگیزه پیشرفت و تحمل ابهام در دانشجویان حسابداری می-باشد. روش مورد استفاده توصیفی و جامعه آماری آن شامل کلیه دانشجویان حسابداری دانشگاه مازندران بوده است که در همین راستا تعداد 73 نفر از دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد با استفاده از جدول دمورگان و به روش نمونه گیری خوشه¬ای چند مرحله¬ای با استفاده از پرسشنامه¬های عزت نفس کوپراسمیت، انگیزه پیشرفت هرمنس، تحمل ابهام مک لین مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته¬اند. داده¬های این پژوهش با استفاده از شاخص¬های توصیفی و آزمون¬های تحلیل آماری نظیر همبستگی و رگرسیون تفسیر شدند. یافته¬ها نشان دادند رابطه مثبت و معناداری میان عزت نفس با انگیزه پیشرفت و میان عزت نفس با تحمل ابهام در دانشجویان حسابداری برقرار است. این یافته¬ها حاکی از این موضوع می¬باشد که هرچه عزت نفس در دانشجویان افزایش یابد انگیزه آنان برای پیشرفت در تحصیل و همچنین تحمل و ظرفیت آنان در مواجه با ابهام افزایش می¬یابد.

کلید واژگان :

عزت نفس، انگیزه پیشرفت، تحمل ابهام، دانشجویان حسابداری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک