چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش تعیین کننده خودکارآمدی و فرسودگی شغلی معلمان در قالب مدل سازی معادلات ساختاری بود. در یک طرح همبستگی 330 نفر از معلمان تهرانی با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه خودکارآمدی معلمان(اسکالوویک و اسکالوویک، 2007) و فرسودگی شغلی معلمان(ماسلاچ و همکاران، 1996) را تکمیل کردند. نتایج نشان داد که بین خودکارآمدی با فرسودگی شغلی روابط معناداری وجود دارد و این متغیرها 19 درصد از تغییرات فرسودگی شغلی را تبیین می¬کنند. اثرات غیر مستقیم نیز معنادار بوده و مدل ساختاری از برازش مناسبی برخوردار بود. به نظر می رسد خودکارآمدی معلمان به طور منفی می تواند فرسودگی شغلی را در آنان پیش بینی کند.
کلید واژگان :ادراک کلاسی،درگیری تحصیلی،نگرش عاطفی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6157729073329130
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ملی یافته های نوین حوزه یاددهی - یادگیری
- برگزار کنندگان : دانشگاه فرهنگیان-انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
- تاریخ ثبت : 1398/10/04 19:48:53
- ثبت کننده : زهرا قنبرپور
- تعداد بازدید : 259
- تعداد فروش : 0