چکیده :

فرهنگ، مهم¬ترين عامل در شخصيت دادن و شکوفا کردن استعدادهاي دروني افراد جامعه به شمار مي¬رود. ساماندهی محتوایی و شکلی فرهنگ و ارتقا و به‌روز سازی آن برای پاسخگویی به نیازهای موجود و فرارو نسل جوان پرسشگر ، امری کلیدی و در عین حال راهکاری کاربردی جهت مواجهه ای رقابت آمیز با سایر خرده فرهنگ‌هایی است که ظاهر پر زرق و برق شان تارنمایی در دیدگان این گهرباران ترسیم نموده و ایشان را در امواج متلاطم کسب شهرت و شهوت بطور فزاینده ای سردرگم و غرق می نماید. نقش آفرینی مؤثر در حوزه کارآفرینی و ابتکار ، نیازمند طراحی، تدوین و اجراء برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و هنری می باشد.و با توجه به این اصل که انتقال صحیح فرهنگ ایرانی به نسل های جوانتر ، امری خطیر بوده و از ارکان حفظ اصالت اجتماعی است و ارزش اقتصادی و اجتماعی که از جا به جایی و انتقال علوم فرهنگی حادث می شود هم برای گروه های اقلیت و هم برای اکثریت جامعه ملموس و آشکار است . برای تحقق این هدف نهادهای فرهنگی به‌عنوان سیاستگذار نوآوری، تحولات و تغییرات فرهنگی نیازمند ارتقای مهارت‌های دست‌اندرکاران بخش فرهنگی جامعه می باشند طرح چیدمان های مطابق با تقویم فرهنگی کشور جهت فرهنگسازی و جذب جوانان به حوزه فرهنگی و انتقال صحیح دانش از سنتی ، می تواند مثالی کاربردی جهت تحسین و ترغیب انگیزش های جوانان باشد، ایده ای است که مذهب ، سنت که اصول بنیادین روابط اجتماعی است در آمیزه ای از خلاقیت های فردی به معرض تماشا می گزارد و این مدعا را برایشان به مرحله اثبات می رساند که این عزیزان با شناسایی استعداد های درونی خویش می توانند مبتکر فن کسب وکار بوده و با تقویت خودباوری و اعتماد به نفس خویش قطعا در ردیف افراد موفق قرار خواهند گرفت . به یاری ایزد منان و با نیاز سنجی هایی که صورت گرفت ، تاثیرات مثبت انگیزشی آن را به وضوح نظاره گر بودم .

کلید واژگان :

خلاقیت، نوآوری ،کارآفرینی ، حوزه علم و فرهنگ ، امور هنری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک