چکیده :

از آنجا که سازمان ها با محیط پیرامون خود تعامل دارند. و محیط می تواند سازمان ها را با چالش و تهدیدات جدی مواجه نماید. نوآوری، برای سازمان ها به منظور ایجاد ارزش در محیط پیچیده و متغیر امروزی عامل مهم و حیاتی است. سازمان ها می توانند با پذیرش نوآوری به عملکرد بهتری دست یابند. از این رو هدف تحقیق، شناسایی و تبیین نوآوری بر عملکرد سازمانی استانداری مازندران می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارمندان استانداری مازندران می باشد. از طریق فرمول کوکران، حجم نمونه 103 نفر تعیین شده است. این تحقیق با استفاده از روش اسنادی و پیمایشی انجام شده است. برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه استاندارد شده استفاده شده است. از طریق آزمون (Pre- Test)، آلفای کرونباخ 0.811 درصد بدست آمده است. پس از گردآوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارSpss انجام شده است. متغیرهای اصلی تحقیق نوآوری خدمات، نوآوری فرآیند اداری، نوآوری فرآیند فن آوری می باشد. نتایج این پژوهش نشان می دهد، نوآوری در خدمت و نوآوری فرآیند اداری، بر عملکرد سازمانی استان مازندران تأثیر گذار نمی باشد. و همچنین نوآوری فرآیند فن آوری، بر عملکرد سازمانی استانداری مازندران مؤثر می باشد.

کلید واژگان :

نوآوری، نوآوری خدمت، نوآوری فرآیند اداری، نوآوری فرآیند فناورانه، عملکرد، استانداری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک