چکیده :

هر کارآفرین با این واقعیت روبروست که فرصت‌های کارآفرینی همچون یک اتاق با دو درب است، ورود به آن ناگزیر روزی خروج از درب دیگر را به دنبال خواهد داشت. خروج از فرصت‌های کارآفرینی به‌عنوان یکی از اجزای مهم در فرآیند کارآفرینی به شمار می‌رود. پژوهش‌های مختلفی نیز در مورد خروج و عوامل مختلف مؤثر بر آن انجام‌شده است که به بررسی عوامل اثرگذار بر خروج و ریشه‌های خروج کارآفرینان و آثار خروج کسب‌وکارها بر اقتصاد کلان انجام‌گرفته است. مروری که در این مقاله بر مطالعات پژوهشگران مختلف درزمینه کارآفرینی صورت گرفته به بیان مباحث مختلف پیرامون مفهوم خروج و ارائه دلایل خروج کارآفرینان از فرآیند کسب‌وکار پرداخته. در طی این مقاله تلاش شده است که در ابتدا بابیان تعریفی از مفهوم خروج سعی در تبیین جایگاه آن در فرآیند کارآفرینی انجام گیرد و سپس به بیان تفاوت خروج از کسب‌وکار با شکست پرداخته‌شده و در ادامه بابیان دلایل ترک شرکت‌ها توسط کارآفرینان به بیان استراتژی‌های خروج در شرکت‌های کارآفرینی و سپس وضعیت خروج کسب کارها در اقتصادهای جهان پرداخته‌شده است.

کلید واژگان :

خروج، فرصت‌های کارآفرینی، خروج کسب‌وکار، کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک