چکیده :

امروزه سازمان‌های بزرگ و مدرن، با فعالیت‌ها و مسایل و مشکلات گوناگونی مواجه هستند. فرهنگ-سازی در زمینه تفویض اختیارات مدیران ارشد به مدیران سطوح پایین‌تر و ایجاد عدم تمرکز در انجام فعالیت‌ها، امری ضروری به نظر می‌رسد. عامل موفقیت و یا شکست سازمانی، مناب انسانی است. تفویض اختیار به مدیر امکان می¬دهد که از دانش، مهارت و تجربه همه افراد سازمان استفاده کنند. بودجه مهم¬ترین ابزار برنامه¬ریزی برای مدیریت هر سازمانی به ¬شمار می¬آید و مهم¬ترين هدف بودجه¬ريزي عملياتي اصلاح مديريت بخش عمومي و افزايش اثر بخشي مخارج است. روش پژوهش حاضر كتابخانه-اي مي¬باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تفویض اختیار مدیران در استقرار بودجه¬¬ریزی عملیاتی در سازمان¬¬های دولتی برای دستیابی به این هدف ابتدا به تعریف تفویض اختیار و بودجه، بودجه¬ریزی عملیاتی اهمیت و ضرورت تفویض اختیار مدیران در سازمان مزایا و محاسن تفویض اختیار و بودجه-ریزی عملیاتی، هدف از اجرای بودجه¬ریزی عملیاتی در سازمان¬های دولتی، نقش تفویض اختیار در بودجه¬ریزی عملیاتی در سازمان¬های دولتی پرداخته می¬شود.

کلید واژگان :

تفويض اختيار، بودجه ريزي عملياتی، سازمانهای دولتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک