چکیده :

امروزه جهاني شدن بر تمام امور جهان و جهانيان سايه افكنده است و همين امر باعث شده است كه حتي توسعه يافتگي ملي كه يك امر كاملا داخلي است جنبه بين المللي به خود بگيرد و زمامداران كشورهاي جهان را وادار به تبعيت از موافقتنامه هاي سازمان هاي مهم بين المللي در جهت دستيابي به توسعه پايدار ملي نمايد. سازمان جهاني تجارت به عنوان يك سازمان مهم بين المللي در عرصه اقتصاد و بازرگاني ، نقشي مهم و اساسي در عرصه تدوين و اجراي طرح هاي توسعه در سطح كشورهاي عضو خود كه حدود بيش از 90 درصد كل كشورهاي جهان را تشكيل مي دهند ، دارد. اين مقاله در بخش هاي متعدد خود سعي نموده است به مطالعه و بررسي اقدامات اين سازمان در سالهاي اخير براي رسيدن به اهداف مقرره اين سازمان بپردازد و همچنين سعي نموده است تهديدها و فرصت هاي كشور ايران را در مسير پيوستن به عضويت دايمي اين سازمان و در نهايت رسيدن به توسعه پايدار ملي، بپردازد.

کلید واژگان :

اقتصاد، بازرگاني، توسعه، تسهيلات، بازار.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک