هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه¬ی بین نقش افسردگی، بی¬تفاوتی و ناامیدی در عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان شوش بود. روش پژوهش حاضر با توجه به ماهیت توصیفی یا غیر آزمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری 2100 نفر از کارکنان آموزش و پرورش شهرستان شوش بود که نمونه آماری شامل 200 نفر از کارکنان است که با روش نمونه¬گیری طبقه¬ای انتخاب شدند (108 زن و 92 مرد). از پرسشنامه افسردگی بک، پرسشنامه بی¬تفاوتی سازمانی دانایی¬فرد و همکاران (1389)، مقیاس ناامیدی بک، پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان استفاده شد. نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر عبارتند از: 1. بین افسردگی و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش رابطه معنادار وجود دارد. 2. بین ناامیدی و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش رابطه وجود ندارد. 3. بین ناامیدی و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش رابطه وجود ندارد.
کلید واژگان :افسردگی، بی تفاوتی، ناامیدی، عملکرد کارکنان، آموزش و پرورش.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6161092112467511
- سال انتشار : 1399
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش/27 و 28 آذرماه 1399/ مازندران-محمودآباد
- برگزار کنندگان : وزارت آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد، دانشگاه فنی و حرفه ای محمودآباد، موسسه آموزش عالی مازیار، ISR Publications
- تاریخ ثبت : 1399/10/29 01:35:24
- ثبت کننده : ندا ظهیری خواه
- تعداد بازدید : 190
- تعداد فروش : 0