چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه¬ی بین نقش افسردگی، بی¬تفاوتی و ناامیدی در عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهرستان شوش بود. روش پژوهش حاضر با توجه به ماهیت توصیفی یا غیر آزمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری 2100 نفر از کارکنان آموزش و پرورش شهرستان شوش بود که نمونه آماری شامل 200 نفر از کارکنان است که با روش نمونه¬گیری طبقه¬ای انتخاب شدند (108 زن و 92 مرد). از پرسشنامه افسردگی بک، پرسشنامه بی¬تفاوتی سازمانی دانایی¬فرد و همکاران (1389)، مقیاس ناامیدی بک، پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان استفاده شد. نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر عبارتند از: 1. بین افسردگی و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش رابطه معنادار وجود دارد. 2. بین ناامیدی و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش رابطه وجود ندارد. 3. بین ناامیدی و عملکرد کارکنان آموزش و پرورش رابطه وجود ندارد.

کلید واژگان :

افسردگی، بی تفاوتی، ناامیدی، عملکرد کارکنان، آموزش و پرورش.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک