چکیده :

اين تحقيق به منظور «تأثیر اینترنت بر عملکرد آموزشی و پژوهشی در دانش آموزان هنرستانهای تربیت بدنی» با اهداف فرعی تاثیر اینترنت بر عملکرد آموزشی دانش آموزان دوم و سوم تربیت بدنی از یک طرف و تاثیر اینترنت بر عملکرد پژوهشی دانش آموزان دوم و سوم انجام شد. روش تحقيق توصيفي از نوع زمينه يابي، بود جامعه آماري شامل كليه دانش آموزان شاغل به تحصیل در هنرستان تربیت بدنی تختی در سال تحصيلي 92-1391 بود كه تعداد آنها 163 نفر و حجم نمونه آماري 95 نفر بود كه بر حسب سال تحصیلی، معدل سال قبل و رشته¬ی تحصیلی به روش نمونه گيري طبقه ساده با استفاده از جدول كرجسي- مورگان تعيين گرديد. ابزار تحقيق آزمون محقق ساخته بر اساس سطوح یادگیری کتاب های دوم و سوم هنرستان تربیت بدنی بود. پايايي و اعتبار آن با استفاده از آزمون آلفاي كرونباخ محاسبه و تأیید شده بود. در تجزيه و تحليل داده ها در بخش آمار توصيفي از شاخص هايي چون جداول آماري و توزيع و درصد فراواني مربوط به آن، نمودار ستوني و در بخش آمار استنباطي نيز از آزمون تي تست، براي تأييد يا رد فرضيه هاي تحقيق و همچنين براي مقايسه عملکرد دانش آموزانی که از اینترنت استفاده می کنند با عملکرد دانش آموزانی که از اینترنت استفاده نمی کنند استفاده شد. نتايج نشان داد كه بین عملکرد آموزشی و پژوهشی دانش آموزان هنرستان تربیت بدنی که از اینترنت استفاده می کنند با میانگین عملکرد آموزشی و پژوهشی دانش آموزان هنرستان تربیت بدنی که از اینترنت استفاده نمی¬کنند تفاوت معنی داری وجود دارد.

کلید واژگان :

اینترنت، عملکرد، تربیت بدنی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک