چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری ادراکشده با خلاقیت نوجواناان انجاا شاد طار پاژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان نوجوان دختر شهرستان شاهرود در سال تحصیلی 1354-59 بودند که از بین آنها نمونهای به حجم 111 نفر به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلاه ای انتخاا شدند و به پرسشنامههای خلاقیت )عابدی، 1312 ( و سبکهای فرزندپروری ادراکشده فیشر ) 1599 ( پاسخ دادند نتاای ،)p<1/ آزمون همبستگی نشان داد که بین سبک قاطعانه ادراکشده با خلاقیت نوجواناان رابطاه متبات وجاود دارد ) 19 بین سبک سهلگیرانه ادراکشده با خلاقیت رابطه معناداری دیده نشد و بین سابک اساتبداد ی ادراکشاده باا خلاقیات نتای تحلیل رگرسیون نشان داد سبکهاا ی فرزنادپروری ادراک شاده مای تواناد 21 )p<1/ رابطه منفی مشاهده شد ) 19 درصد از خلاقیت نوجوانان را تبیین کند میتوان نتیجاه گرفات کاه یکای از عوامال ما در در خلاقیات فرزنادان سابک فرزندپروری ادراکشده توسط آنهاست بنابراین با آموزش سبک فرزندپروری مناسب به والدین و به تبا آن بهباود ادراک فرزندان از سبک تربیتی والدین میتوان خلاقیت آنها را بهبود بخشید

کلید واژگان :

سبکهای فرزندپروری ادراک شده، خلاقیت، نوجوانان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک