چکیده :

عنصر بشری از مهمترین سرمایه های هر جامعه ای است که پیشرفت و ترقی یک جامعه و ملت تا حد زیادی مرهون توجهبه توانمندی ها و تربیت صحیح افراد آن جامعه است. معلم و مربی به عنوان کسی که از دوران خردسالی تا اواخر نوجوانیبا فرد در ارتباط هستند و نقشی عظیم در شکل گیری شخصیت و نیز بروز استعدادهای فرد دارند، باید دارای ویژگی هایدرخور توجهی باشند. تربیت اسلامی و در راس آن قرآن کریم و نیز سنن الهی می توانند معیارهای اصلی برای بیانصفتات یک معلم نمونه باشند. با بررسنی این منابع لایزال صفات مختلفی برای انتخام یک معلم نمونه تدوین شد کهمی توان به مواردی مثل اطمینان به خدا و شرایط الهی، صداقت، عدالت، صبر، امانتداری و ... ا شاره کرد. پژوهش حاضرکوشیده است با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی، ضمن بررسی معانی مختلفی از اسوه (القدوه)، به برر سی معیارهایاسلامی برای انتخاب یک معلم نمونه بپردازد.

کلید واژگان :

اسلام، تربیت، قرآن کریم، سنن الهی، معلم نمونه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک