چکیده :

هدف از این مقاله بررسی میزان تاثیر مولفه های تجربه برند از طریق اشتیاق به نام تجاری و تعدیلگری اخلاقیات درک شده از برند بر تعهد بر برند در بین مصرف کنندگان برند سامسونگ در استان زنجان می باشد، این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی_تحلیلی، به شیوه پیمایشی با رویکرد علی است. جامعه آماری این پژوهش مصرف کنندگان برند سامسونگ در استان زنجان، میباشد و نمونه آماری 483 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی ساده انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده های اولیه پرسشنامه استاندارد داس و همکاران ) 2112 (، می باشد و روایی به شکل صوری و روش تحلیل عاملی با 1( مورد تایید قرار گرفت. در تحلیل داده / 1/868 ( و همچنین پایایی آنها با گزارش ضریب آلفای کرونباخ کل ) 268 (KMO شاخص نسخه 21 و در بخش تحلیل های spss ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد، که در تحلیل های توصیفی از نرم افزار 8 استفاد شد. نتایج پژوهش با استفاده از تکنیک / استنباطی و آزمون فرضیه های پژوهش هم از معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل 8 تحلیل مسیر نشان می دهند که تجربه برند برتعهد برند تأثیر معناداری دارد، اشتیاق به برند هماهنگ تأثیر تجربه برند برتعهد برند را میانجیگری می کند و اشتیاق به برند شدید تاثیر تجربه برند بر تعهد برند را میانجی گری می کند، همچنین اخلاقیات درک شده برند تاثیر تجربه برند بر اشتیاق به برند هماهنگ را تعدیل می کند و اخلاقیات درک شده برند تاثیر تجربه برند بر اشتیاق به برند شدید را تعدیل می کند در نهایت اخلاقیات درک شده برند تأثیر تجارب برند بر تعهد برند را تعدیل می کند

کلید واژگان :

مولفه های تجربه علامت تجاری، اشتیاق به نام تجاری، اخلاقیات درک شده از برند، تعهد بر برند، برند سامسونگ



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک