چکیده :

امروزه دانش و مدیریت صحیح آن به عنوان یکی از مفاهیم اساسی براي رقابت و نقش کلیدي را در موفقیت سازمان ها ایفا می نماید. در مقاله ي حاضر بعد از اشاره به مفهوم برنامه ریزي استراتژیک و بیان تفاوت این برنامه ریزي در سازمان هاي بزرگ وکوچک، به ذکر یکی از اثرات مثبت مدیریت استراتژیک که همان انگیزه رقابتی در شرکت هاي کوچک است، پرداخته و در انتها به مدل هایی براي برنامه ریزي استراتژیک، اهداف این مدل هاي مفهومی و موانع بکارگیري آن ها می پردازیم استفاده از مدیریت استراتژیک در سازمان ها بزرگ نتایج موفقی را در برداشته است لیکن استفاده از آن در سازمان هاي کوچک و متوسط به علت شرایط خاص کمتر مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به افزایش کمیت و اهمیت شرکت هاي کوچک در فعالیت هاي اقتصادي دنیا و نیاز آن به بهره مندي از برنامه ریزي استراتژیک جهت موفقیت در دنیاي رقابتی، و در نهایت نیز به بررسی رابطه غیر مستقیمبین استراتژي هاي مدیریت دانش و عملکرد سازمانی از طریق نوآوري خواهیم پرداخت.

کلید واژگان :

مدیریت استراتژیک ،برنامه ریزي استراتژیک ، سازمان ، عملکرد سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک