چکیده :

دنیاي پرتلاطم و متغیر امروز به صحنهاي براي جدال در کسب موفقیت و پیشتازي سازمانها تبدیل شده است. رمز موفقیت در حال حاضر بدست آوردن مزیت رقابتی است که منوط به آگاهی از خواست مشتري، تحرکات رقبا و تحولات بازارهاست. براي این منظور سازمان هایی قادرند موفق عمل کنند که سطح دانش، هوشیاري و آگاهی خود را بالا ببرند. در اقتصاد مبتنی بر دانش، محصولات و سازمانها بر اساس دانش زندگی میکنند و به حیات خود ادامه میدهند و در این بین موفقترین سازمانها آنهایی هستند که سریعتر و آگاهتر عمل کنند. در عصر رقابتی امروز سازمانهاي کوچک و متوسط براي دستیابی به مزیت رقابتی از طریق هوش تجاري نیازمند الگوئی هستند تا عوامل تأثیرگذار بر رقابت را شناسایی کرده و فرآیند رسیدن به هدف یعنی یک مزیت رقابتی پایدار را بصورت سیستماتیک دنبال کنند. هوش تجاري به فرایند تبدیل دادههاي خام به اطلاعات تجاري و مدیریتی اطلاق میشود که به تصمیمگیرندگان سازمان کمک میکند تا تصمیمات خود را سریعتر و بهتر گرفته و بر اساس اطلاعات صحیح بهترین واکنش را در بازار رقابتی اتخاذ کنند.

کلید واژگان :

هوش تجاري، داده کاري، مزیت رقابتی، فضاي کسب و کار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک