چکیده :

شرکت هاي کوچک و متوسط مبتنی بر فناوري به عنوان ضرورتی براي اقتصاد و فعالیت تجاري شناخته شده اند . در کشور ما تحقیقات و مطالعات کاربردي در این حوزه از اواخر دهه هفتاد در سازمان صنایع کوچک و شهرك هاي صنعتی ایران آغاز شده است . در این مقاله تجربه کشور برزیل در این خصوص ارایه می شود . هدف این مقاله بررسی نحوه روند نوآوري فناورانه در شرکت و ساحل شمالی - برزیل است. چارچوب نظري Paraíba هاي کوچک و متوسط مبتنی بر فن آوري واقع در منطقه شهري در دره مورد استفاده توسط شش مدل نوآوري تشکیل شده است: فشار تکنولوژي 3، کشش بازار 4، روند نوآوري جفت شدن 5، فرآیند نوآوري ادغام عملکرد 6، ادغام سیستم 7 و فرآیند نوآوري شبکه 8 و نوآوري آزاد 9. در این مقاله، مطالعات موردي چندگانه با یک رویکرد کیفی مورد استفاده قرار گرفت. داده ها با استفاده از مصاحبه هاي نیمه ساختار یافته با مالک – مدیران جمع آوري شد. نمونه شامل چهار و ساحل شمالی - برزیل بود. در نتیجه مشاهده مدل Paraíba شرکت کوچک و متوسط مبتنی بر فناوري در منطقه کلان شهر دره هاي نوآوري توسعه یافته توسط شرکت ها، به نظر می رسد که این مدل ها به آنچه که در مدل تعامل زنجیره اي پیشنهاد شده بود، نزدیک تر بود . توسعه نوآوري بستگی به نوع فعالیت اقتصادي است که توسط این شرکت توسعه یافته و تعاملات آن با محیط داخلی و خارجی دارد. این نتیجه حاصل شد که شرکت هاي کوچک و متوسط مبتنی بر فناوري ، به طور سیستماتیک نوآوري نمی کنند، بلکه به صورت بصري و بسیار متمرکز بر ایده هاي بنیانگذاران آن می باشند . آنها نوآوري را براي رعایت الزامات مشتریان و نیازهاي مشاهده شده در بازار متمایز می کنند . تشکیل رهبران و صاحبان مشاغل هنوز هم به وضوح دیده می شود.

کلید واژگان :

مدیریت : توسعه ، نوآوري ، شرکت کوچک ، سازمانی متوسط ، شرکت مبتنی بر فناوري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک