چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسي فوايد بازی درمانی بر مهارت¬های شناختی، اجتماعی و شغلی دانش آموزان معلول حسی حرکتی، به صورت مطالعه مروري انجام شد. طي دهه هاي اخير، مطالعات گسترده اي در مورد اهميت بازي درماني و فوايد آن بر رشد اجتماعي و مهارت¬هاي شناختي معلولان حسي حركتي انجام شده است. بر اساس اين پژوهش¬ها، مدل¬هاي سبب شناسي متعددي براي اين روش درماني در درمان اين اختلال ارايه شده است. مفاهيمي كه در اين رابطه مطالعه شده¬اند، عبارت از عوامل ژنتيكي و سرشتي، عوامل محيطي و تجربه هاي يادگيري، نقص در مهارت هاي اجتماعي، عوامل شناختي، تاثيرات فرهنگي و تكاملي بود. مدل هاي سبب شناسي با رويكردهاي مختلف مفاهيم فوق را در شكل گيري و تداوم بازي درماني به كار برده اند. در اين مقاله مدل هاي سبب شناسي، نظريه¬اي مختلف، و روش¬هاي مختلف بازي درماني كه تاكنون در خصوص دانش¬آموزان معلول حسي حركتي، مطرح شده اند، معرفي مي شود.

کلید واژگان :

بازی درمانی، مهارت های شناختی- اجتماعی، دانش آموزان، معلول، حسی حرکتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک